56.157 besøgte weekendens Ferie for Alle i MCH Messecenter Herning, og fra alle sider jubles over talrige personlige møder og muligheden for at komme i øjenhøjde med de mange ferie- og købelystne kunder. En udstiller melder om rekordsalg, og en anden beskriver fremmødet som ‘fænomenalt’.
MCH Messecenter Herning var velbesøgt i weekenden, hvor eventyrlystne danskere i titusindvis strømmede til Ferie for Alle for at udforske de i alt 14 hallers tilbud og aktiviteter. Og i vid udstrækning var de besøgende kommet for at investere i de mange forskellige ferieformer. Hos udstillerne kan man dårligt få armene ned ovenpå tre udbytterige dage, og der meldes om både handler og givtige møder i massevis. Alt sammen noget, der naturligvis glæder administrerende direktør i MCH A/S Georg Sørensen.
– Forventningsglæden til mødet med kunderne var markant, og den gode stemning var meget mærkbar til messens åbning. Derfor glæder jeg mig rigtig meget på udstillernes vegne over de mange positive tilbagemeldinger om tre dage med stor nysgerrighed og meget stor købelyst. Jeg vil gerne takke udstillerne – hver og én – og de 56.157 besøgende for sammen at have skabt den gode og helt rigtige messestemning, siger Georg Sørensen og fortsætter:
– Som messemand glæder jeg mig også meget over, at mange både besøgende og udstillere fremhæver værdien af samtalerne ansigt til ansigt, hvilket bekræfter og bestyrker mit motto: Det personlige møde må aldrig gå af mode. Sammen med brancherne ser vi allerede nu frem til i fællesskab at fortsætte udviklingen af danskernes feriemesse til næste år.
Bravo Tours melder om rekordstort salg
Rejsebureauet Bravo Tours hører til de mange, der hylder det personlige møde, og foruden utallige af disse på årets udgave af Ferie for Alle kan virksomheden glæde sig over, at der blev solgt rekordmange rejser på messen. Det forlyder nemlig, at de besøgende for manges vedkommende var kommet for at købe rejser og ikke blot nyde messestemningen.
– Vi oplevede en større købelyst og solgte flere rejser end nogensinde, så det var helt fantastisk. Samtidig var det igen rigtig godt at møde vores kunder i øjenhøjde – det gør vi jo ikke på samme måde i det daglige, konstaterer administrerende direktør i Bravo Tours Peder Hornshøj, som også melder om godt nyt fra den del af virksomheden, der beskæftiger sig med det, der var årets overordnede tema på Ferie for Alle, nemlig safari:
– Der var en rigtig fin interesse i vores safarirejser, og jeg bliver til stadighed imponeret over den store købelyst også i dén retning. Samtidig havde vi udvidet butikken ovre i golfhallen, og det gik ligeledes rigtig, rigtig godt. Alene fredag solgte vi flere golfrejser, end vi gjorde hele sidste år – og salget var på samme niveau lørdag.
Stor købsparathed og uvurderlige personlige møder
Hos Adria Danmark, der producerer campingvogne, autocampere og mobilehomes, var der ligeledes godt gang i butikken, og meldingen er, at sælgerne i lange perioder konstant ringede med klokken. Nok erfarede man på messen, at forbrugernes tilløb til at købe var længere end tidligere, men ikke desto mindre var både lysten og interessen i høj grad også til stede.
– Vi nåede næsten hele sidste års salg alene i løbet af lørdagen, og den største positive overraskelse var at opleve, hvor købsparate de besøgende var trods svære tider med højere priser på alt, lyder det fra administrerende direktør i Adria Danmark Per Højgaard, der også kan glæde sig over, at rigtig mange besøgende lagde vejen forbi virksomhedens stand:
– Fremmødet var helt fænomenalt. Det bliver aldrig nogensinde umoderne at møde kunderne personligt – det er vi igen blevet bekræftet i. Med det personlige møde får vi også uvurderlig feedback, som vi tager med og bruger, når vi videreudvikler vores produkter.
Destination Bornholm: Messeformatet er i blomstring
Også hos Destination Bornholm i Danmarkshallen er man positivt overrasket over både mængden af fremmødte og de besøgendes entusiasme – dels i forhold til Bornholm og øens tilbud, dels i forhold til at tilbringe en dag eller flere på messe.
– Vi oplevede en stor interesse fra de besøgende, og det er min tydelige fornemmelse, at messeformatet er i blomstring – og det skal vi hjem og fortælle alle de erhvervsdrivende på Bornholm til næste gang. Folk kræver personlig kontakt som modpol til alt det digitale – fysisk kan man inspirere og inspireres på en helt anden måde, og det er simpelthen guld værd, fastslår eventkoordinator i Destination Bornholm Kristina Lindberg og henviser til muligheden for at møde eksempelvis ejere af hoteller og campingpladser og smage på de enkelte egnes kulinariske specialiteter.
Ferie for Alle 2023, der havde 56.157 besøgende, fandt sted i MCH Messecenter Herning 24.-26. februar 2023. Næste udgave af Skandinaviens største feriemesse udspiller sig 23.-25. februar 2024.